Artykuł sponsorowany

Cechy dobrego pudełka produktowego

Cechy dobrego pudełka produktowego

Czy zdarzyło Ci się kiedyś mijać witrynę lub zobaczyć nowy zakup znajomego i zachwycić się już na widok jego opakowania? Jeśli tak, masz właśnie do czynienia z dobrym pudełkiem produktowym. Jednak wygląd to nie wszystko. Chociaż jest niezwykle ważny i powinien przykuwać wzrok, równie istotne jest to co niewidoczne na pierwszy rzut oka – funkcjonalność i dostosowanie do towaru. Dowiedz się, jakie jeszcze powinno mieć cechy opakowanie tego typu.

Pudełko produktowe – jakie powinno być?

Przede wszystkim ten element musi być bezpieczny. Naprawdę dobre opakowanie skutecznie zapobiega zniszczeniu produktu. Wyobraź sobie minę klienta, kiedy po pierwszym dobrym wrażeniu otwiera pudełko i widzi popsuty towar. Dlatego właśnie jego podstawową funkcją jest ochrona zawartości. Bywa to szczególnie ważne w przypadku delikatnych przedmiotów, kosmetyków i farmaceutyków. Jeśli produkt jest do tego szklany, wymaga zabezpieczenia wewnątrz pudełka.

Poza tym trzeba zapewnić komfortowy dostęp do zawartości. Zmaganie się z zamknięciem jest niezwykle uciążliwe. Na szczęście renomowani producenci dobrych pudełek opakowaniowych wiedzą, jak ta sprawa musi być priorytetowo traktowana.

Oczywiście opakowanie powinno być odpowiednio dopasowane do towaru i dobrane do jego wagi i wartości. Małe pudełeczka to doskonałe rozwiązanie w przypadku cennej biżuterii, a solidniejsze kartony do cięższych książek. Jak łatwo się więc domyślić, rozmiar produktu w dużej mierze decyduje o właściwościach opakowania. Zarówno zbyt duże, jak i zbyt małe, mogą doprowadzić do uszkodzenia zawartości. W dodatku upchnięty towar w niedużym pudełku wygląda bardzo nieestetycznie i odpychająco.

Jak powinno wyglądać dobre pudełko produktowe?

Przede wszystkim powinno się wyróżniać. Nie musi to być odważny i rzucający się w oczy element. Jednak jakiś charakterystyczny dodatek, np. ciekawy napis lub ozdoba mogą dodać niesamowitego uroku.

Pamiętaj, że to pudełko produktowe pierwsze dociera do klienta. To ono jest najpierw oceniane, tym bardziej jeśli chodzi np. o prezent. Jak mówi specjalista z firmy Direct Channel Packaging Sp. z o.o., klient zachęcony jego wyglądem, powinien poczuć satysfakcję i radość z dokonanego zakupu. Wielu także robi zdjęcia i dzieli się nimi w mediach społecznościowych. Dlatego estetyka odgrywa niebagatelną rolę.

Jeśli mowa o ekspozycji towaru, również dostosuj pudełko do konkretnych potrzeb. Te z wieczkiem znakomicie zaprezentują np. krawaty portfele i spinki do garnituru. Klasyczne mogą skutecznie przedstawić takie akcesoria jak np. gadżety i odzieżowe dodatki.

Z pudełkami produktowymi jest jak z życiem. Chociaż liczy się wnętrze, nikt nie jest obojętny na atrakcyjny wygląd. Warto pamiętać o tym w świecie opakowań.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.