Artykuł sponsorowany

Awaria windy. Co zrobić?

Awaria windy. Co zrobić?

Windy to urządzenia, bez których ciężko byłoby sobie wyobrazić funkcjonowanie we współczesnym świecie. Dzięki nim można szybko dotrzeć nawet na najwyższe piętra budynków, bez konieczności pokonywania setek, a nawet tysięcy schodów. Jednak windy nie są bezawaryjne, dlatego możliwość utknięcia zniechęca do tych urządzeń wiele osób. Warto jednak przezwyciężyć strach mając świadomość, że z każdej opresji można wyjść obronną ręką. Radzimy, co zrobić, jeśli utkniecie w zepsutej windzie.

Awaria i co dalej?

Windy spotkać można na każdym kroku, zarówno w blokach, jak i w centrach handlowych, biurowcach, a nawet na dworcach. Korzystamy z nich na co dzień, jednak rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, że możemy kiedyś stać się świadkami awarii windy. U wielu osób sama myśl o takim zdarzeniu wywołuje atak paniki. Niesłusznie – wystarczy poznać zasady dotyczące tego, w jaki sposób należy się zachować podczas awarii windy.
Odpowiednia wiedza, pozwalająca na wydostanie się z windy w razie awarii, daje komfort psychiczny i uczucie, że jest się przygotowanym na taką ewentualność. Warto więc choć odrobinę zainteresować się tym tematem, aby nie odczuwać lęku związanego z jazdą windą – tłumaczy nasz rozmówca reprezentujący firmę DOLPOL-DŹWIG.
Po pierwsze: panika to twój wróg. Podstawowym błędem, jaki popełniają osoby, które utknęły w windzie jest wpadanie w panikę. Choć brak możliwości opuszczenia tak małego pomieszczenia może być niekomfortowy, a w skrajnych przypadkach wręcz tragiczny, to jednak warto wziąć się w garść i pamiętać o dwóch istotnych faktach:
  • awarie wind zdarzają się bardzo często (szczególnie w starych modelach), toteż każda firma zajmująca się montażem i konserwacją tych urządzeń muszą wdrożyć specjalne procedury postępowania w przypadku awarii,
  • ryzyko, że uszkodzona winda zerwie się i spadnie w dół szybu lub, że uwięzionym w niej pasażerom zabraknie powietrza, w zasadzie nie istnieje.
W związku z powyższym, jeśli przydarzy wam się awaria windy, nie dajcie się zwariować i spróbujcie się uspokoić, myśląc o przytoczonych tu argumentach. Po drugie: skontaktuj się z konserwatorem dźwigu. Jak podają przepisy, każdy dźwig osobowy musi posiadać system powiadamiania firmy, która odpowiada za konserwację windy, o  występujących awariach. Przeważnie, aby wezwać osobę odpowiedzialną za naprawę wystarczy wcisnąć i przytrzymać odpowiedni przycisk w kasecie sterowej (najczęściej jest to przycisk ALARM) windy aż do momentu uzyskania połączenia z serwisem. Ponadto, w widocznym miejscu w windzie powinien znajdować się numer telefonu do serwisu, w razie gdyby system powiadamiania o awarii nie zadziałał lub po prostu był nieczynny. Warto także o zaistniałej sytuacji powiadomić zarządcę budynku. Pamiętajcie, aby pod żadnym pozorem nie próbować wychodzić z windy, ani w jakikolwiek inny sposób samodzielnie próbować ją naprawić. W przypadku awarii trzeba powiadomić odpowiednie osoby i spokojnie czekać na pomoc.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.