Artykuł sponsorowany

4 cechy dobrego biura rachunkowego

4 cechy dobrego biura rachunkowego

Biura rachunkowe świadczą klientom zróżnicowane usługi w zakresie obsługi księgowej, czy kadrowej. Specjalizują się także w doradztwie – związanym zarówno z zatrudnieniem pracowników, rozliczaniem firmy, jak i kwestiami podatkowymi. Na rynku działa wiele firm specjalizujących się w tej branży. Czym kierować się przy wyborze? Sprawdź 4 cechy dobrego biura rachunkowego, które warto uwzględnić podczas wyboru.

Zróżnicowana oferta – dopasowane do Twoich potrzeb

Dużą zaletą biura rachunkowego jest szeroka oferta, którą można indywidualnie dopasować do własnych potrzeb. Ma to szczególnie duże znaczenie w momencie, kiedy klient prowadzi dużą firmę. Wówczas wszelkie kwestie związane z rozliczeniami, czy prowadzeniem kadr i płac może zlecić jednemu podmiotowi zewnętrznemu, co jest zdecydowanie wygodniejsze niż zatrudnianie kilku firm i wprowadzanie ich w sprawy firmowe od początku.

Bogate doświadczenie poparte różnymi współpracami

Doświadczenie to jeden z tych aspektów, który liczy się w wielu branżach. Ma ono szczególne znaczenie w kontekście prowadzenia firmy, gdzie brak znajomości przepisów, czy możliwości rozwiązania ewentualnych problemów może wiązać się z poważnymi konsekwencjami prawnymi, a nawet sporymi stratami. Przed podjęciem decyzji o współpracy z danym podmiotem warto sprawdzić:

  • jak długo biuro rachunkowe dostępne jest na rynku,

  • dotychczasowe współprace z klientami,

  • opinie lub referencje.

Koszt współpracy ze stałymi klientami

Konkurencja rynkowa w sektorze biur rachunkowych sprawia, że każda firma może zaoferować swoim klientom inne ceny, które bywają bardzo zróżnicowane. Należy zauważyć, że inaczej wygląda kwestia pojedynczej porady, inaczej natomiast stała współpraca. Dlatego warto sprawdzić, jak wygląda oferta cenowa w przypadku stałej obsługi firmy – jej księgowości, czy kadr. Specjalista z firmy Biuro rachunkowe LCConsulting wyjaśnia:

W większości przypadków przedsiębiorstwa korzystające z kompleksowej obsługi outsourcingowej mogą liczyć na atrakcyjne stawki. To owocuje długotrwałymi umowami i swego rodzaju stabilnością – dodaje.

Niezbędne uprawnienia i dodatkowe zabezpieczenia

Podstawową kwestią w przypadku biura rachunkowego jest Licencja Ministerstwa Finansów. To obowiązkowy dokument, który umożliwia rozpoczęcie działalności. Oprócz tego warto sprawdzić natomiast dodatkowe aspekty:

  • przynależność do stowarzyszenia księgowych w Polsce,

  • ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej,

  • udział w organizacjach branżowych.

Pomijaną często, a bardzo ważną kwestią jest wspomniane ubezpieczenie. Dlaczego to tak ważne? W razie jakiegokolwiek błędu, który może zdarzyć się nawet najlepszym specjalistom, ewentualne szkody powstałe w jego wyniku zostaną pokryte właśnie z ubezpieczenia. To swego rodzaju zabezpieczenie na przyszłość, o które warto zadbać, dlatego biura rachunkowe, które je posiadają, są znacznie chętniej wybierane przez klientów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.