4 cechy dobrego biura rachunkowego
Biura rachunkowe świadczą klientom zróżnicowane usługi w zakresie obsługi księgowej, czy kadrowej. Specjalizują się także w doradztwie – związanym zarówno z zatrudnieniem pracowników, rozliczaniem firmy, jak i kwestiami podatkowymi. Na rynku działa wiele firm specjalizujących się w tej branży. Czym kierować się przy wyborze? Sprawdź 4 cechy dobrego biura rachunkowego, które warto uwzględnić podczas wyboru.
Zróżnicowana oferta – dopasowane do Twoich potrzeb
Dużą zaletą biura rachunkowego jest szeroka oferta, którą można indywidualnie dopasować do własnych potrzeb. Ma to szczególnie duże znaczenie w momencie, kiedy klient prowadzi dużą firmę. Wówczas wszelkie kwestie związane z rozliczeniami, czy prowadzeniem kadr i płac może zlecić jednemu podmiotowi zewnętrznemu, co jest zdecydowanie wygodniejsze niż zatrudnianie kilku firm i wprowadzanie ich w sprawy firmowe od początku.
Bogate doświadczenie poparte różnymi współpracami
Doświadczenie to jeden z tych aspektów, który liczy się w wielu branżach. Ma ono szczególne znaczenie w kontekście prowadzenia firmy, gdzie brak znajomości przepisów, czy możliwości rozwiązania ewentualnych problemów może wiązać się z poważnymi konsekwencjami prawnymi, a nawet sporymi stratami. Przed podjęciem decyzji o współpracy z danym podmiotem warto sprawdzić:
jak długo biuro rachunkowe dostępne jest na rynku,
dotychczasowe współprace z klientami,
opinie lub referencje.
Koszt współpracy ze stałymi klientami
Konkurencja rynkowa w sektorze biur rachunkowych sprawia, że każda firma może zaoferować swoim klientom inne ceny, które bywają bardzo zróżnicowane. Należy zauważyć, że inaczej wygląda kwestia pojedynczej porady, inaczej natomiast stała współpraca. Dlatego warto sprawdzić, jak wygląda oferta cenowa w przypadku stałej obsługi firmy – jej księgowości, czy kadr. Specjalista z firmy Biuro rachunkowe LCConsulting wyjaśnia:
W większości przypadków przedsiębiorstwa korzystające z kompleksowej obsługi outsourcingowej mogą liczyć na atrakcyjne stawki. To owocuje długotrwałymi umowami i swego rodzaju stabilnością – dodaje.
Niezbędne uprawnienia i dodatkowe zabezpieczenia
Podstawową kwestią w przypadku biura rachunkowego jest Licencja Ministerstwa Finansów. To obowiązkowy dokument, który umożliwia rozpoczęcie działalności. Oprócz tego warto sprawdzić natomiast dodatkowe aspekty:
przynależność do stowarzyszenia księgowych w Polsce,
ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej,
udział w organizacjach branżowych.
Pomijaną często, a bardzo ważną kwestią jest wspomniane ubezpieczenie. Dlaczego to tak ważne? W razie jakiegokolwiek błędu, który może zdarzyć się nawet najlepszym specjalistom, ewentualne szkody powstałe w jego wyniku zostaną pokryte właśnie z ubezpieczenia. To swego rodzaju zabezpieczenie na przyszłość, o które warto zadbać, dlatego biura rachunkowe, które je posiadają, są znacznie chętniej wybierane przez klientów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana